My persOnal detail...Mari la berkenalan sama saya


Tuesday 14 June 2011

KisAh Aku................

Salam...sume....


Kisah aku nih berdasarkan pngalaman aq sndri..hehehe...bkan mudah kan nk brkngsi tntang kisah cnta aq nih...hoho..jom kta tinjau cter aq nih...yezzzaa.............


Seringkali kita dengar dan seringkali juga kita baca, pertemuan pertama berlaku dengan penuh romantis. Mata bertentang mata, kulit tersentuh kulit, proses pelanggaran yang tidak disengajakan dan banyak lagi detik-detik romantis yang pasti membuai perasaan setiap pembaca.


Detik pertemuanku tidaklah seromantis cerpen-cerpen cinta, tidak seromantis puisi nan indah. Pertembungan kami hanya biasa, normal. Pertama kali aku melihatnya ketika sesi suai kenai  dengan abang2 guide yang akan menbawa kami dan menjaga kami semasa xpdc mendaki bukit dan meredah hutan di Bukit Larut, hanya satu perkataan sahaja yang aku fikirkan "aku nak enjoy". Tidak menghiraukan langsung pada orang lain...teruk kan?????? huhuhu.

Pertemuan yang berlaku sewaktu xpdc tersebut telah mencipta satu hubungan persahabatan yang baru. Sejujurnya, semasa hari pertama disana aku tk terfikir langsung utk mendekatinya. Tapi yang peliknya pada hari kedua dan hari ketiga baru lah aku dengannya mula rapat dan aku tk tahu bagaimana hal tu boleh terjadi..tk disangka kan??????? huhuhu..

Pada hari pertama xpdc tu, kami ramai-ramai sedang pasang khemah..Tetapi amat memalukan apabila group aku telah salah memasang khemah..hahahah...so dia datang membantu untuk pasang khemah tersebut...huhuhu..masa tu memang rasa malu sangat2 tetapi aku wat biasa jer...hahaha...Pada malam tu, kami beramai-ramai sedang berborak...tanpa aku sedari dia dok di belakang aku...hohoho..pas tu aku terasa bosan dgan keadaan yg agak sejuk,aku dok di depan khemah keseorgan...nk taw pas tu apa trjdi???
dia tegur aku...hahaha...ya aku ingat dia ckap pda aku napa dok trmenung sowang2....lbih kurang cm tu la...
aku hnya jwb saja2...sbab msa tu mmg aku tk rsa pape lnsung...sama da maw brknalan dgan dia ka apa ka..mmg tk da...msa tu dia rapat dgan member aku sampaikan mber aku cter psai dia msa kmi nk tido...aku hnya dgar sja...hahahaha...

Pda hri kdua tu,kmi trus lg daki bukit...ha..msa hari tu la aku dgan dia mula rapat...aku buli dia...hahaha...eh2..bkan...mnta tlg jer...tlg bwk khemah...dia pun tk ksah...n follow ja blakang kmi...smpai ja check point 2 kmi brmlm kt ctu...aku dagn dia mla brtngkar...hahaha...nk taw npa???
berebut nk p mndi...hahaha...last aq gak mnang...besa la pmpuan kan...laki tk pa la snang...
mlm tu aku lepak dgan abg2 guide n tgk depa masak...depa yg msak taw...ha tp kmi da tlg gak k...tlg tgk n tlg nyibuk jer...huhu..masa tgah sembang tu mmber aku bgtaw kt abg2 guide suma yg aku ni kt skolah dgelar "pikachu"....waaa....msa tu mmg aku malu gla2...smpai abg2 guide dok pnggil aku ni pikachu...trmasuk la si dia tu..uh...sengal!!!!!!! geram!!!!! tp msa hri tu kmi tk brapa rapat lg..aku rapat dgan ckgu Manan...lyn dia dgan aku2 jdi gla taw...huhu...

Pada hri ktiga plak kmi daki lgi...tp msa tu dia tk follow aku...dia kna follow group len...huhu
yg jga group aku Cikgu Manan..elok dh nk smpai bnglo bwu la aku nmpak btng hdung dia..cm na ley trsesat tk taw r...hahah..ha..msa tu la dia tlg aku utk redah bukit tu....pnat!!!!!! uh...smpai ja bnglo aku kmi suma rhat..mlm tu aku lepak dgan geng2 bdak perak...aku tk dok lngsung dgan si dia tu...dia dok kt blakang..mna aku nk taw dia da ctu..kalo aku taw ley la gak aku p smbang2 dgan dia kan...hahaha...tk lma mna pas tu mber aku gtaw yg dia pnggil aku p blakang...aku pun p la tp lmbat gak la...aku g lepak dgan dia sat ja...sbab aku rsa smcm dok kt bwh tu...aku nek blik dok dlm banglo...smbil smbang2 dgan abg din, Cikgu Manan n kwn2 yg len...

Pada hari ke-4 plak kmi akan trun ke kaki bukit dgan jip...smntara jip dtg amek...aku lepak dgan si dia n abg2 guide yg len...msa tu depa brtukar2 no tepon tp msa tu aku tk trfikir pun nk bg no tpon kt depa...aku hnya diam jer...huhu...ada mmber aq mntak no tpon si dia...tp msa tu mmg tk trasa pape pun...hahahahaha......sombong ktakan...huhu...eh2..tk la..kalo sape knai aku tu akan jdi ramah la...blum cba blum taw r...hahaha..

pas tu kmi pun brtolak blik...msa dlm bas tu la bwu aku terasa nk no tpon dia tu..hahaha..aku mntak kt mber aku...tp amek bkan nk wt pe oun...sjer2 amek..mna taw kot kmi nk p lg bkit larut tu kan...snang nk cntact... smpai ja umh aku rsa trgerak hti nk msg dia...aku juz msg nk gtaw yg kmi sume dh smpai umh msing2...
pas tu aq mula msg n mula kani2 dgan lbih rapat lg...

Tp apa yg kta tk sangka tu la yg trjdi...aku dgn dia bERCINTa.....hahaha..mustahilkan...aku pun tk sngka sume tu trjadi..mgkin jodoh la kot...huhu...aku mla knai dia msa blan 12 thun lpas...n aku mla bersma dgan dia pada blan 1 thun ni..iaitu 3/1/2011.........wah.....hehehe...smpai la skarg aku msih brsama wlaupun aku trpaksa brdepan dgan bnyak hlngan....doa-doakanlah aku yer smoga brkekalan...Insya-Allah..aMin...

itulah kisah aku dgn dia mula bertemu,brkenalan n BERCINta...Opppss.lupa plak aku...aku tk gtaw plak sape dia kan?????? huhu...dia tu slah sowang dripada abg2 guide yg jga kmi tu...hahaha...nma pnggilan dia dlam group depa tu TENGKU KUDIN.....mula2 aku ingat dia tu mmg nma dia da tengku rupanya tk pun...hahaha........
nma sbenar dua SHARUDIn.............huhu..

Ok la smpai cni je lah kisah tntang aku dan dia....thanks pada sape2 yg bce kisah aku nih...
papai.........wsalam......... -Aishiteru-

   





No comments:

Post a Comment